fredag 20 mars 2015

Undrar...

Hur många timmar av förberedelser la vi egentligen ner på 60-talsfesten? Tankarna på om och hur det skulle kunna genomföras kom redan före jul. Första inbjudan gick ut på julkorten. 
Sen går tiden och när festen närmar sig så skriver jag lappar i mängder. Grovplanering av förberedelser, dagsplaneringar för sista veckan, inköpslistor, olika ansvarsområden osv osv. 
Låter det märkligt? 
Visst är det väl vanligt att värdpar lätt blir stressade inför större bjudningar? Inte här! Om man som jag är allergisk mot stress så hittar man sina vägar. Jag har hittat min och den heter Planering och Framförhållning.
Har levt efter detta i många år inte minst i mitt arbetsliv där jag alltid trots många gånger tuffa utmaningar mått väl.
När allt är över och är som vanligt igen, då känns det faktiskt tomt men...
Jag blir jätteglad när jag tänker på en annorlunda kväll tillsammans med glada människor. Kan det bli bättre?
Förresten...Vill Du ha en av kvällens quis-frågor? 
"Dagen efter vi hade flyttat in, alltså den 14 mars 1965,  gjorde vi första förbättringen av huset. Vad och varför?"
****************
Ha en fin helg så ses vi på måndag igen.